Pawn of Prophecy

Um dos itens que eu acho mais interessantes e difíceis é o Item 12. Um livro de um autor que nunca leu antes. É bom porque te faz ler coisas de autores novos e que você não conhece, mas é difícil quando você não vai gastar muito com o desafio.

Para minha sorte, a biblioteca de casa é bastante grande e tem muita coisa que eu ainda não li. Como por exemplo esse livro Pawn of Prophecy do David Eddings. Já peço desculpas de antemão pela sinopse em inglês.

12-pawn-of-prophecy

Sinopse: A magnificent epic set against a history of seven thousand years of the struggles of Gods and Kings and men – of strange lands and events – of fate and a prophecy that must be fulfilled!

THE BELGARIAD

Long ago, so the Storyteller claimed, the evil God Torak sought dominion and drove men and Gods to war. But Belgarath the Sorcerer led men to reclaim the Orb that protected men of the West. So long as it lay at Riva, the prophecy went, men would be safe.

But that was only a story, and Garion did not believe in magic dooms, even though the dark man without a shadow had haunted him for years.

Brought up on a quiet farm by his Aunt Pol, how could he know that the Apostate planned to wake dread Torak, or that he would be led on a quest of unparalleled magic and danger by those he loved – but did not know?

For a while his dreams of innocence were safe, untroubled by knowledge of his strange heritage. For a little while…

THUS BEGINS BOOK ONE OF THE BELGARIAD

Esse livro conta a história de Garion e pelo ponto de vista dele. Garion é uma criança criada pela Tia Pol em uma fazenda e que não tem muitos problemas ou escolhas sobre seu futuro.

É claro que antes de focar em Garion é contada a história da criação do mundo de Belgariad incluindo os pormenores das guerras entre os deuses e a criação de cada raça. Uma narrativa rápida e padrão para livros de fantasia medieval.

Voltando a Garion, ele se descobre no centro de uma revolução – tecnicamente uma revelação – e ele precisa da ajuda de todos que conseguir para sobreviver a caçada por sua vida.

Adorei o livro! Achei a história e as personagens muito bem construídas e de uma profundidade que não imaginava em uma primeira inspeção do livro. O que eu não gostei é do fato de a coleção conter 5 livros e lá em casa só ter 3. Meu pai é campeão de fazer essas compras pelas metades, viu…

4/5 estrelas.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s